Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Λίγα λόγια για το Soft Pastel (Μαλακό Παστέλ)


Το Soft Pastel είναι ενα μαλακό κραγιόν που χρησιμοποιείται κυρίως στη ζωγραφική, αποτελείται από σκόνη καθαρής χρωστικής ουσίας και ένα συνδετικό υλικό  που χρησιμοποιείται ώστε να πάρει τo τελικό σχήμα του, που μοιάζει αρκετά με αυτό της κιμωλίας. 

Οι χρωστικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των παστέλ είναι οι ίδιες με εκείνες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή όλων των χρωμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των ελαιοχρωμάτων. Είναι σημαντικό να τονίσω πως το μαλακό παστέλ δουλεύεται αποκλειστικά με το χέρι και ΟΧΙ χρησιμοποιώντας πινέλα.
Εφευρέτης του pastel ήταν ο Jean Perreal που το ανακάλυψε το 1500 μ.Χ. Μερικοί από τους ποιο γνωστούς ζωγράφους που χρησιμοποίησαν μαλακό pastel ήταν οι Degas, Manet, Cassat και ο Leonardo DaVinci για την μελέτη της δημιουργίας του Μυστικού Δείπνου.

Η απόδοση των χρωμάτων παστέλ είναι πιο κοντά στις φυσικές χρωστικές σε σχέση με οποιασδήποτε άλλης μορφής χρωμάτων, για αυτό και ξεχωρίζει για τα έντονα χρώματα του ως υλικό τα οποια διατηρούνται ακόμα και μετά από πολλά χρονια.


Για τη χρήση αυτού του υλικού απαιτείται ειδικό χαρτί αλλα καλή επιφάνεια θα μπορούσαν να αποτελέσουν και αλλα υλικά όπως το πασπαρτού και κάποιοι τύποι ξύλου. Tο υλικό αυτό καθώς δουλεύεται το stick μετατρέπεται σε μια μορφή σκόνης η πούδρας που μπορεί να δουλευτεί και να αναμειχθεί με αλλα χρώματα με το χέρι.


Οι πίνακες που είναι δουλεμένοι με pastel χρειάζονται ειδικό βερνίκι φιξαρίσματος για να αντέξουν στο χρόνο και κορνίζα με προστατευτικό γυαλί για να διατηρηθούν.
Η ακριβής σύνθεση και τα χαρακτηριστικά ενός παστέλ εξαρτώνται από τον τύπο του παστέλ, το είδος και την ποσότητα του συνδετικού υλικού που χρησιμοποιείται, το οποίο ποικίλει από κατασκευαστή σε κατασκευαστή.

4 σχόλια:

  1. Λία μου, πανέμορφοι οι πίνακές σου!!Καλή συνέχεια γλυκειά μου! φιλάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Φανή,

      Συγγνώμη που άργησα να απαντήσω αλλά είμαι καινούργια blogger και ακόμα έχω πολλά να μάθω! Αν δε μου έλεγε το Δελφινάκι (http://delfinaki-sunset.blogspot.com/) ότι μου στείλε μήνυμα θα αργούσα και άλλο να τα βρω!!

      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και που έγινες αναγνώστρια στο blog μου.Παίρνω δύναμη να συνεχίσω όταν ακούω καλά λόγια από επαγγελματίες ζωγράφους!

      Και η δικιά σου δουλειά είναι υπέροχη!

      Φιλιά
      Λία

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Λία
    Μου αρέσουν τα έργα σου. Τα άλογά σου είναι υπέροχα. Δείχνουν δυναμισμό και κίνηση. Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη,

      Συγγνώμη και σε σένα που άργησα να απαντήσω, νέα μπλόγκερ βλέπεις! Eυχαριστώ και εσένα που έγινες αναγνώστρια στο blog μου!

      Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, χαίρομαι που σου αρέσουν τόσο τα άλογα μου!! Σκόπευα να γράψω και γω στο blog σου για να σε ρωτήσω για μερικά από τα εκθέματα της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας που έχεις στο blog σου με τα οποία ενθουσιάστηκα!!!!

      Φιλιά
      Λία

      Διαγραφή